Retourneren

Retourneren kan eenvoudig bij Extralux. Vind hier antwoord op de meest gestelde vragen rondom bestellen.

Bij elke verzending sturen wij je naast het ontvangstbewijs, ook alle benodigde documenten toe die nodig zijn voor een retourzending. Om een artikel te retourneren, kun je de retoursticker en het retourbewijs gebruiken.

In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling in verschillende pakketten wordt geleverd. Let op dat je bij retourzendingen de artikelen in de verschillende originele pakketten retour stuurt. Anders kan de verwerking en terugbetaling van je retouren iets langer duren. Natuurlijk zijn er geen extra kosten voor het indienen van meerdere retourpakketten.

En zo gemakkelijk gaat het:

  1. Plaats het artikel in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) in het pakket.
  2. Doe het retourbewijs erbij.
  3. Plak de retoursticker op het afgesloten pakket.
  4. Vervolgens geef je het dan nog af bij het dichtstbijzijnde kantoor van PostNL.

Mocht je de retourlabel- en sticker niet gekregen hebben of verloren hebben, kan je deze documenten heel eenvoudig via je account opnieuw downloaden en afdrukken

  1. Meld je met je e-mailadres en wachtwoord aan
  2. Klik in de bovenste balk op ‘Jouw naam’.
  3. Selecteer ‘Account’.
  4. Kies in het overzicht de bestelling die je graag wilt terugzenden, en klik op ‘Bestelling retourneren’.
  5. Er wordt een venster geopend. Selecteer de desbetreffende artikelen en geef op waarom je e.e.a. terugzendt.
  6. Klik op ‘RETOURNEREN’ om het retourbewijs en de retoursticker aan te maken, te downloaden en af te drukken.

Bij bestellingen zonder registratie met een account of overige vragen neem je contact op met onze klantenservice.

Het factuurbedrag wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, vergoed via de betaalwijze die je hebt gebruikt. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat de goederen zijn teruggestuurd, of totdat je hebt aangetoond dat de producten zijn opgestuurd. Let erop dat je ons de artikelen in dezelfde toestand retourneert waarin je ze ook van ons hebt ontvangen. Wij kunnen een waardevermindering in rekening brengen wanneer de producten zijn beschadigd.

Het bedrag wordt binnen 14 dagen na herroeping teruggestort. We moeten hierbij echter wel wachten totdat wij het pakket hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat het pakket is opgestuurd. Wanneer het pakket binnenkomt controleren wij de retourzending altijd.

Door de situatie rondom het coronavirus zijn er momenteel problemen met PostNL, en de retourtijd kan langer zijn dan normaal. Maar geen zorgen! Het retourtermijn bij ons is 100 dagen vanaf het moment dat je jouw goederen hebt ontvangen. Indien je via Klarna hebt betaald, kun je altijd jouw bestelling markeren als ‘geretourneerd’ in jouw Klarna-account, om zeker te zijn dat je binnen deze 100 dagen valt.

Als de bestelling definitief is geplaatst kan deze niet meer worden gewijzigd. Neem contact op met onze klantenservice om de bestelling te annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kan plaatsen.

Je krijgt een terugbetaling, inclusief de verzendkosten, als je alle artikelen van je bestelling retourneert.

Nadat je jouw retourzending in de originele verpakking hebt verpakt en hebt overhandigd aan je dichtstbijzijnde postkantoor, gaat hij op reis naar ons retourmagazijn.

Het proces zodra het aankomt, verloopt als volgt:

  1. Retourzendingen worden eerst uitgepakt en geïnspecteerd, en jouw terugbetaling wordt automatisch geactiveerd,
  2. Alles dat moet worden gerepareerd of schoongemaakt, wordt ter plaatse gedaan,
  3. Ten slotte worden items opnieuw verpakt om weer opnieuw te worden verkocht

Je kan een retourzending altijd gratis afgeven bij elk PostNL of DHL-punt.

Ja, je kan helemaal gratis je artikelen terugsturen. Wij nemen de verzendkosten op ons.

Nadat je jouw pakket ontvangen hebt, heb je 100 dagen de tijd om artikelen te retourneren. Meer informatie over het recht van retour vind je in ons retourneringsbeleid.

Heb je nog steeds vragen?

Hebben wij met bovenstaande antwoorden niet jouw vraag beantwoord? We helpen je graag persoonlijk verder!

Wij zijn geopend van Maandag - vrijdag: 09.00 - 22.00 / Zaterdag en zondag: 10.00 - 14.00

Chat met Extralux

Razend snel antwoord. Binnen 5 minuten!
Begin met chatten

Stuur ons een e-mail

Reactie binnen 2 dagen.
Stuur e-mail

Bel ons

Direct contact, antwoord binnen enkele seconden.
Bel +31 (0)6 446 359 45